| |
Gosza | 08.01.2013 12:20:39 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 153 #1133852 Od: 2011-10-26
| czy ktos juz to napisal ?? |
| |
Electra | 28.04.2024 19:30:29 |
|
|
| |
Ewa | 08.01.2013 14:05:11 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 85 #1133966 Od: 2011-11-20
| Ja jestem dopiero w połowie
|
| |
aga890 | 08.01.2013 14:22:30 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 36 #1133980 Od: 2012-2-5
| ja juz wlasciwie koncze brakuje mi tylko tych nieszczesnych modeli
|
| |
Ewa | 08.01.2013 14:31:44 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 85 #1133987 Od: 2011-11-20
| o ja własnie to zaczynam
|
| |
Gosza | 08.01.2013 15:06:27 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 153 #1134011 Od: 2011-10-26
| to ja mam takie pytani , jak o zaczac wogule pisac ? |
| |
Ewa | 08.01.2013 15:45:30 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 85 #1134081 Od: 2011-11-20
| Gosza pisze:
to ja mam takie pytani , jak o zaczac wogule pisac ?
Ja zaczynałam od deninicji profilaktyki i pózniej poziomi tak jak jest w tych wytycznych, z tym, że po napisaniu poziomów napisałam, że w tym i tym programie są dwa poziomy profilaktyki itp... nie wiem czy to bedzie dobrze ale lepiej tak oddac jak sie uważa niz wcale, a Pani dr. jest wporządku także myślę że az tak strasznie nie będzie. |
| |
Gosza | 08.01.2013 18:12:20 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 153 #1134281 Od: 2011-10-26
| Dzieki |
| |
Gosza | 08.01.2013 18:22:49 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 153 #1134294 Od: 2011-10-26
| Ewa a czy masz rozpisane te wytyczne ? |
| |
czarna666 | 08.01.2013 20:58:58 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 118 #1134459 Od: 2011-10-18
| Modele wg Szymańskiej to chodzi o??? bezpieczeństwo- zapewnienie uczestnikom warunków nie wywołujących negatywnych skutków ( kompetencje osób prowadzących, poszanowanie godności uczestników), adekwatność -doskonalenie programu do adekwatnych potrzeb i problemów odbiorców ( dzieci młodzieży, rodziców, przedstawicieli środowiska), kontynuacja - zagwarantowanie planowości i długoterminowości na wszystkich poziomach profilaktyki Dokumentacja i ewaluacja - gromadzenie niezbędnych, rzetelnych dokumentacji przedsięwzięcia będącej podstawą doskonalenia dalszych działań
Mam coś takiego w notatkach jeżeli chodzi o Szymańską
A może ktoś podać modele profilaktyki tradycyjnej i nowoczesnej??? |
| |
aga890 | 09.01.2013 10:10:39 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 36 #1135026 Od: 2012-2-5
| te modele tradycyjne i nowoczesne to byla tabela ale tu sie nie wklei wiec wysylam na nasza ogolna poczte na o2 mgr2011-2012@o2.pl
|
| |
aga890 | 09.01.2013 10:13:57 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 36 #1135028 Od: 2012-2-5
| Kategorie oceny programu profilaktycznego: 1. Ujęcie profilaktyki tradycyjnej bądź nowoczesnej. 2. Poziomy profilaktyki (profilaktyka I, II, i II rzędowa). 3. Stosowane strategie profilaktyczne. 4. Dominujący model lub modele profilaktyki. 5. Podmioty wspierające działalność profilaktyki instytucji opracowującej program profilaktyki. 6. Ewaluacja działań profilaktycznych i dokonanie oceny działań, skuteczność. |
| |
Electra | 28.04.2024 19:30:29 |
|
|
| |
Gosza | 09.01.2013 10:41:43 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 153 #1135057 Od: 2011-10-26
| a stosowane strategie profilaktyczne to jakie ?
|
| |
Ewa | 09.01.2013 11:57:24 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 85 #1135152 Od: 2011-11-20
| informacyjne, edukacyjne, alternatywne, interwencyjne, zmniejszania szkód ja mam takie |
| |
Gosza | 09.01.2013 12:20:22 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 153 #1135178 Od: 2011-10-26
| a Dominujący model lub modele profilaktyki ?
|
| |
Ewa | 09.01.2013 12:42:42 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 85 #1135208 Od: 2011-11-20
Ilość edycji wpisu: 1 | a tego własnie nie wiem, koleżanka wysłala na pocztę model traadycyjny i nowoczesny... ja znalazłam takie cuś: Cztery najbardziej popularne modele oddziaływań profilaktycznych adresowanych do ludzi młodych wg Z. Gasia: Model informacyjny - zakłada, że dostarczanie rzetelnej wiedzy w sposób kompetentny i interesujący, prowadzi do zmiany postaw dzieci i młodzieży na pozytywne. Model ten realizowany jest z reguły w sytuacji dydaktycznej. Działania takie określa się jako nauczanie faktów. Model afektywnej edukacji - wychodzi się w nim z założenia, że pobudzenie osobowego rozwoju jednostki wiąże się z osłabieniem ryzyka wejścia na drogę patologii. Stąd celem takiej edukacji jest rozwijanie jednostkowej samoświadomości i samooceny. Młody człowiek włączony jest w działania, podczas których poznaje siebie, rozbudza własny rozwój, świadomość przeżywanych stanów i emocji oraz doświadcza swojej niepowtarzalności. Takie umiejętności mogą być przydatne w pokonywaniu sytuacji trudnych. Model kompetencji społecznych – w którym przygotowuje się młodzież do radzenia sobie z presją rówieśniczą. Kształci się tu takie umiejętności, jak asertywność, umiejętność mówienia NIE, prezentowanie własnych opinii, wyrażanie życzeń i oczekiwań, nawiązywanie kontaktów oraz dobieranie sobie przyjaciół. Model alternatyw - to ostatni z wymienionych w literaturze. Wyrasta z założenia, że zaspokajanie potrzeb młodego człowieka w sposób akceptowany społecznie i satysfakcjonujący dla niego samego sprawi, iż nie będzie on podejmował wykorzystywanych wcześniej działań destrukcyjnych dla zaspokojenia tych samych potrzeb.
niech koś doradzi o co to dokładnie chodzi czy o to co wyżej, czy o te modele profilaktyki czyli tradycyjny i nowoczesny |
| |
Gosza | 09.01.2013 14:28:10 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 153 #1135320 Od: 2011-10-26
| widziałam , gdzies taka tabelke znalazłam na internecie a to ? Podmioty wspierające działalność profilaktyki instytucji opracowującej program profilaktyki. 6. Ewaluacja działań profilaktycznych i dokonanie oceny działań, skuteczność.
|
| |
aga890 | 09.01.2013 14:29:16 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 36 #1135323 Od: 2012-2-5
| tabelka jest na poczcie na o2..mgr2011-2012@o2.pl |
| |
czarna666 | 09.01.2013 17:25:00 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 118 #1135552 Od: 2011-10-18
| dziękuję bardzo |
| |
aga890 | 10.01.2013 18:01:45 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 36 #1137071 Od: 2012-2-5
| ma juz ktos zrobiony ten program?? bo kompletnie niewiem jak napisac te modele tradycyjne i nowoczesne.. pomozcie |
| |
Gosza | 10.01.2013 18:02:23 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 153 #1137072 Od: 2011-10-26
| masz ta tabelke ? |
| |
Electra | 28.04.2024 19:30:29 |
|
|