WSPiA Rzeszów II ROK 2012/2013 MGR GW04
 

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » OPS PROFILAKTYKA SPOŁECZNA- DR B. LULEK » PROFILAKTYKA SPOŁECZNA DR B. LULEK - ZALICZENIE PRZEDMIOTU

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 5>>>    strony: 1[2]345

PROFILAKTYKA SPOŁECZNA dr B. Lulek - zaliczenie przedmiotu

  
Gosza
18.12.2012 20:07:32
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 153 #1076741
Od: 2011-10-26
masakra nie ? oczko
  
Electra28.04.2024 06:01:48
poziom 5

oczka
  
monia
18.12.2012 21:21:46
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 40 #1076832
Od: 2011-12-5
trochę przykre javascript:wst_raz('smutny','tekst')
  
czarna666
18.12.2012 22:33:29
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 118 #1076937
Od: 2011-10-18
Proszę bardzo
Wykład I

15.09.2012r

Nowe zagrożenia społeczne:
1. Transformacja ustrojowa
2. Odejście od gospodarki sterowanej centralnie do gospodarki rynkowej
3. Zmiana systemu wartości i poziomu aspiracji zwłaszcza młodego pokolenia
4. Narastanie frustracji, utraty poczucia bezpieczeństwa – obniżenie statusu społecznego
5. Nierówności społeczne trwałym elementem życia społecznego
6. Nowe problemy społeczne – bezrobocie bezdomność, nadużywanie alkoholu, substancji psychoaktywnych

Profilaktyka – sposób reagowania na różne zjawiska społeczne, które są ocenianie jako szkodliwe i niepożądane

Profilaktyka – czynność uprzedzająca umożliwiająca przedsięwzięcie środków ostrożności w obliczu ancypowanych zagrożeń

Cele profilaktyki:
- działanie zmierzające do tego, by obiekt profilaktyki nie nabył cech niepożądanych
- działanie umożliwiające zachowanie zestawu aktualnych i pożądanych cech jednostki

Profilaktyka – to zapobieganie zdefiniowanych i spodziewanych zagrożeń poprzez przedsięwzięcie działań mających na celu niedopuszczenie do negatywnych przekształceń istniejącego stanu rzeczy.

Procedury profilaktyczne:
- profilaktyka kreatywna – wykorzystywanie czynności o charakterze konstruktywnym nakierowanych na wspomaganie i aktywizowanie tych, którzy w efekcie takich działań z powodzeniem radzą sobie z zagrożeniami jakie nie wyeliminowana na drodze profilaktyki defensywnej
- profilaktyka defensywna – odwoływanie się do czynności destrukcyjnych wobec przewidywanych zagrożeń w celu likwidacji lub osłabienia.

Poziomy profilaktyki:
1. Profilaktyka pierwszorzędowa – adresowana do grupy niskiego ryzyka. Promuje zdrowy styl życia oraz opóźnienie wieku inicjacji zachowań ryzykownych w szerszej populacji. Prowadzą ją głównie nauczyciele.
2. Profilaktyka drugorzędowa – skierowana do grupy podwyższonego ryzyka. Ograniczenie głębokości i czasu trwania dysfunkcji, umożliwienie wycofania się z zachowań ryzykownych – poradnictwo rodzinne, socjoterapii. Realizują ją socjoterapeuci, doradcy rodzinni w poradniach psychologiczno – pedagogicznych i profilaktycznych klubach.
3. Profilaktyka trzeciorzędowa – dotyczy grupy wysokiego ryzyka. Ma na celu przeciwdziałanie pogłębianiu się procesu chorobowego i degradacji społecznej oraz umożliwienie powrotu do normalnego życia społecznego. Realizatorami programów na tym poziomie są głównie lekarze, psycholodzy, pracownicy socjalni.

Strategie profilaktyczne:
1. Strategie informacyjne – dostarczanie informacji na temat skutków zachowań ryzykownych i tym samym umożliwienie dokonywania racjonalnego wyboru.
2. Strategie edukacyjne – pomoc w rozwiązywaniu ważnych umiejętności psychologicznych i społecznych.

  
czarna666
18.12.2012 22:34:34
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 118 #1076939
Od: 2011-10-18
c.d.n oczko
  
Gosza
20.12.2012 21:42:39
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 153 #1093490
Od: 2011-10-26
Dziękujemy Ci koleżanko oczko
  
Edyta
02.01.2013 21:09:31
Grupa: Użytkownik

Posty: 17 #1126297
Od: 2011-10-26
Czy mógłby ktoś podać modele profilaktyki wg J. Szymańskiej z krótkim opisem? Z góry dziękujęwesoły
  
aga890
05.01.2013 15:32:18
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 36 #1130202
Od: 2012-2-5
ja sie tylko zastanawiam jak wwłasciwie ocenic ten program, skoro o połowie zadagnień nie było mowy na wykładach!!!
  
monia
05.01.2013 18:52:24
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 40 #1130392
Od: 2011-12-5
Ludzie pomóżcie czy koś wie od czego zacząć pisanie tej pracy zaliczeniowej na temat: "Szkolny program profilaktyki - ocena i propozycje zmian ???? To jest jakaś masakra!!!! smutny
  
aga890
05.01.2013 21:14:55
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 36 #1130539
Od: 2012-2-5
ja mam podony problem , gdyz w notatkach nie ma polowy zagadnień ktore trzeba zawrzec w pracy!! to jest lekka przesada moim zdaniem..
  
monia
05.01.2013 22:00:49
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 40 #1130591
Od: 2011-12-5
Wielka prośba do Starościny niech porozmawia z dr.Lulek i poprosi o jakiś inny temat pracy zaliczeniowej, bo to jest skandal żeby pisać o czymś czego nie było na wykładach!!!! Jak mamy się za to zabrać nie wiedząc nic na ten temat!! Bo wystosuje odpowiednie pismo do Rektora ze dr.Lulek wymaga czegoś czego nie było na wykładach!!!
  
Asienka
06.01.2013 13:27:26
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #1131082
Od: 2013-1-6
Hmm no ja nie jestem pewna czy macie racje bo chodzilam na wyklady i notowalam i te punkty wedlug ktorych trzeba opisac program byly omowione na wykladach i sa w notatkach wiec pismo do rektora napewno jest bez sensu bo to co pani doktor wymaga to napewno bylo. Wystarczy przeczytac notatki i swoj program profilaktyki i wysunac na podstawie obydwu odpowiednie wnioskiwesoły wiem ze sie latwo mowi a trudniej robi ale wystarczy poswiecic troszke czasu i to jest do napisaniawesołyglowy do goryoczko
  
Electra28.04.2024 06:01:48
poziom 5

oczka
  
aga890
06.01.2013 14:03:19
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 36 #1131128
Od: 2012-2-5
to ja w takim razie poproszę notatki z ostatniego wykładu o tych modelach profilaktyki bo jakoś nie moge w swoich notatkach tego odnaleźć:p
  
aga890
06.01.2013 14:35:51
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 36 #1131162
Od: 2012-2-5
Czy mógłby ktoś podać modele profilaktyki wg J. Szymańskiej z krótkim opisem? Z góry dziękujęwesoły
  
monia
06.01.2013 23:52:08
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 40 #1132008
Od: 2011-12-5
    Asienka pisze:

    Hmm no ja nie jestem pewna czy macie racje bo chodzilam na wyklady i notowalam i te punkty wedlug ktorych trzeba opisac program byly omowione na wykladach i sa w notatkach wiec pismo do rektora napewno jest bez sensu bo to co pani doktor wymaga to napewno bylo. Wystarczy przeczytac notatki i swoj program profilaktyki i wysunac na podstawie obydwu odpowiednie wnioskiwesoły wiem ze sie latwo mowi a trudniej robi ale wystarczy poswiecic troszke czasu i to jest do napisaniawesołyglowy do goryoczko






W takim razie bardzo proszę o notatki z ostatniego wykładu wesoły będę wdzięczna!
  
aga890
07.01.2013 13:44:43
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 36 #1132483
Od: 2012-2-5
już kilka osób prosiło o notatki ale niestety chętnych brak.. widać jak bardzo wszyscy są pomocni...
  
Edyta
07.01.2013 14:30:00
Grupa: Użytkownik

Posty: 17 #1132527
Od: 2011-10-26
Strategie działań alternatywnych – pomoc w zaspokajaniu ważnych potrzeb sukcesu przynależności oraz osiąganie satysfakcji życiowej przez stwarzanie możliwości zaangażowania się w działalność pozytywną
Strategie interwencyjne – pomoc osobom mającym trudności w identyfikowaniu i rozwiązywaniu ich problemów oraz wspieranie w sytuacjach kryzysowych.
Strategia zmniejszania szkód – adresatem są grupy najwyższego ryzyka wobec których zawiodła wczesna profilaktyka interwencyjna terapia resocjalizacja. Są to narkomanii alkoholicy z długim stażem, prostytutki.
  
aga890
07.01.2013 14:44:13
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 36 #1132553
Od: 2012-2-5
dzieki ale mialam na mysla notatki z ostatniego wykladu , mianowicie chodzi mi o modele wg J. Szymańskiej.. ;p
  
Edyta
07.01.2013 17:11:58
Grupa: Użytkownik

Posty: 17 #1132763
Od: 2011-10-26
Watpie zeby ktos mial notatki z ostatniego wykladu bo byl on prowadzony przez jakiegos pana ktory szybko zmienial slajdy i nie bylo praktycznie mozliwosci zanotowania:/ zostaje nam internet i bibliotekawesoły
  
aga890
07.01.2013 17:30:43
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 36 #1132786
Od: 2012-2-5
internet juz odpada bo niczego takiego nie znalazlam..:/ masakra
  
Edyta
07.01.2013 18:30:09
Grupa: Użytkownik

Posty: 17 #1132834
Od: 2011-10-26
Model informacyjno-biologiczny preferuje strategię informacyjną (przekonanie, że
wiedza zmieni zachowanie), a informacje dotyczą głównie: budowy narządów płciowych,
faz dojrzewania, fizjologii popędu i stosunku seksualnego, zapłodnienia, przebiegu
ciąży, higieny. Model ten prezentuje raczej normę niż patologię i nie koncentruje
się na problemach towarzyszących tej sferze życia.
Model zdrowotno-medyczny również wykorzystuje strategię informacyjną, ale bardziej
skupia się na patologii niż na normie. Mało w nim promocji zdrowego stylu życia
i wczesnej profilaktyki, natomiast główny obszar zainteresowania stanowią komplikacje
związane z rozwojem i współżyciem seksualnym: nieprawidłowości rozwojowe,
choroby narządów rozrodczych, choroby przenoszone drogą płciową, AIDS, zaburzenia
we współżyciu seksualnym, dewiacje seksualne.

JA ZNALAZLAM COS TAKIEGO. WIEM ZE NA WYKLADZIE BYLA MOWA O MODELU BIOLOGICZNYM WIEC MOZE TO BEDZIE TO
  
Electra28.04.2024 06:01:48
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 5>>>    strony: 1[2]345

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » OPS PROFILAKTYKA SPOŁECZNA- DR B. LULEK » PROFILAKTYKA SPOŁECZNA DR B. LULEK - ZALICZENIE PRZEDMIOTU

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny