| |
natala2211 | 08.02.2012 15:05:52 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: rze
Posty: 110 #861117 Od: 2011-11-24
| Witam czy ma ktoś odpowiedź na to zagadnienie - pojęcie zmiany i opozycji bardzo bym był wdzięczna dziękuję z góry |
| |
Electra | 28.04.2024 11:48:42 |
|
|
| |
k.s. | 08.02.2012 17:35:36 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 55 #861289 Od: 2011-10-19
| Zmiana oznacza modyfikację i przekształcenie odnoszące się do istoty jakiejś struktury bądź przebiegu procesu.
Opozycja pojęcie to prowadzi do spojrzenia na to co nas otacza jako na nieodłącznie związany z tym co jest jego przeciwieństwem.
Wzajemna zależność oznacza, że między jednostkami a ich otoczeniem zachodzą wzajemne relacje i wpływy. W pracy socjalnej- analiza życia grup oraz grupy rodzinnej.
|
| |
sabina | 08.02.2012 19:17:36 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 5 #861456 Od: 2012-2-8
| Potrzebuję notatek z ostatniego wykładu, nie byłam ponieważ praca mi na to nie pozwoliła. Czy mógłby mi ktoś je wysłać na meila sabinka198333@o2.pl lub załączyć tutaj?? Byłabym bardzo wdzięczna. |
| |
Aneczka | 08.02.2012 20:33:54 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 68 #861547 Od: 2011-10-29
Ilość edycji wpisu: 1 | A czy Ktoś byłby tak dobrym czlowiekiem dzieląc się z innymi opracowanymi pytaniami?? Byłabym bardzo wdzięczna, gdyż 18 lutego mam 3 egzaminy i ciężko będzie na wszystko znaleźc czas, aby opracować samemu... |
| |
KakA | 08.02.2012 20:58:53 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 75 #861577 Od: 2012-2-6
| Też mam jeszcze troche egzaminow do zaliczenia takze również proszę o wsparcie;-)
|
| |
Tarab | 10.02.2012 17:17:20 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 426 #863227 Od: 2011-11-19
| Egzamin pisemny z WPROW.DO PRACY SOCJALNEJ Z ELEMI.METODYKI odbędzie się w dniu 18 lutego 2012 r.o godz. 17.15 w sali 0.02 B. |
| |
MaDZia2793 | 12.02.2012 18:23:03 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 26 #864942 Od: 2012-1-17
| czy w 3 zagadnieniu jakie podała Pani dr(zasady pracy socjalnej) trzeba wszystko opisac czy tylko wymienic bo tego sobie nie zaznaczyłam? chodzi o ta akceptację, afirmacje itd. |
| |
kasienka.ops/res | 12.02.2012 20:52:49 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 21 #865144 Od: 2011-11-7
| trzeba wszystko,swoimi słowami opis, nie musi być dokładnie ale wymienić trzeba tak jak podała, tak mi sie wydaje przynajmniej |
| |
MaDZia2793 | 12.02.2012 21:52:19 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 26 #865194 Od: 2012-1-17
| dzięki bo tego nie wiedziałam |
| |
Milka | 12.02.2012 23:56:55 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 24 #865295 Od: 2011-11-28
| MaDZia2793 pisze:
czy w 3 zagadnieniu jakie podała Pani dr(zasady pracy socjalnej) trzeba wszystko opisac czy tylko wymienic bo tego sobie nie zaznaczyłam? chodzi o ta akceptację, afirmacje itd.
Z tego co ja zapisałam Pani dr mówiła by omówić akceptacje klienta oraz wymienić każdą zasadę pracy socjalnej...najpewniej będzie jak reszta grupy to potwierdzi lub nie. bo nie jestem pewna, tak mam zapisane hehe |
| |
aka | 13.02.2012 06:36:35 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 21 #865320 Od: 2012-1-30
| Ma ktoś może pytania 8-11 ???? |
| |
Electra | 28.04.2024 11:48:42 |
|
|
| |
Gosza | 13.02.2012 18:46:47 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 153 #865887 Od: 2011-10-26
| co macie napisane na pytanie 3 ? |
| |
Gosza | 13.02.2012 18:48:46 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 153 #865890 Od: 2011-10-26
| a to 4 pytanie to chodzi o ta akceptacje klienta itp ?? |
| |
Gosza | 13.02.2012 18:56:15 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 153 #865899 Od: 2011-10-26
| a 6 ? |
| |
k.s. | 13.02.2012 19:56:08 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 55 #865980 Od: 2011-10-19
| 4. Cele określające działania w pracy socjalnej
1. Umożliwić przystosowawcze funkcjonowanie społeczne jak też zwiększyć zdolność do rozwiązywania problemów oraz radzenia sobie z zadaniami życiowymi. 2.Poprawić działania systemu wykonywania świadczeń socjalnych. 3. Powiązać klientów z potrzebnymi im środkami. 4. Promować zasady sprawiedliwości społecznej przez rozwijanie polityki społecznej.
|
| |
k.s. | 13.02.2012 19:56:56 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 55 #865981 Od: 2011-10-19
| 6. 12 zasad profesjonalnej pracy socjalnej
1. Wzmocnienie jednostki indywidualnie i kolektywnie wykorzystując ich własne mechanizmy rozwiązywania problemów oraz ich zaradności. 2. Zasada wspieraj proaktywną postawę wobec społeczeństwa i ekonomicznej polityki rozwoju, aby zapobiec problemom przed jednostką i społeczeństwem. 3. Utrzymuj integralność zawodu pracownika socjalnego we wszystkich aspektach praktyki pracy socjalnej. 4. Ustanawiaj powiązania między ludźmi i zasobami społecznymi celem lepszego funkcjonowania społecznego i podnoszenia jakości życia. 5. Rozwijaj pracę z instytucjonalnymi systemami zasobów. 6. Ułatwiaj reagowanie instytucjonalnych systemów zasobów by wyjść naprzeciw potrzebom zdrowotnym i świadczeń społecznych. 7. Propaguj sprawiedliwość społeczną i równość wszystkich ludzi pod względem ich pełnego udziału w życiu społeczeństwa. 8. Wnoś swój wkład w rozwój wiedzy z zakresu pracy socjalnej poprzez badanie i oceny. 9. Wspieraj wymianę informacji w tych instytucjonalnych systemach których powstają zarówno problemy jak i możliwości i środki ich rozwiązania. 10. Poprawiaj komunikację poprzez akceptację różnic i nie dyskryminujący praktykę pracy socjalnej. 11. Stosuj strategie edukacyjne do rozwiązywania problemów i do zapobiegania im. 12.Wykorzystuj światowe osiągnięcia wiedzy o kwestiach społecznych i rozwiązywaniu problemów.
|
| |
Gosza | 13.02.2012 20:00:21 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 153 #865985 Od: 2011-10-26
| k.s. ja Twoje 6 mam jako 7 wiec je mam, chodzi mi o te umiejetnosci prac.socj. |
| |
czarna666 | 13.02.2012 21:09:43 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 118 #866066 Od: 2011-10-18
Ilość edycji wpisu: 1 | Kanon wiedzy i umiejętności pracownika socjalnego
Profesjonalna wiedza pracownika socjalnego stanowi podstawę interwencji . Kanon wiedzy zawiera: teorie zachowania człowieka w środowisku społecznym teorie dotyczące praktycznych metod i modeli pracy socjalnej Kanon wiedzy w pracy socjalnej obejmuje znajomość podstawowych dziedzin, tj.: etyki, historii, filozofii, jak również wiedzę dotyczącą interwencji w systemie klientów i system świadczenia usług socjalnych.
Samowiedza, ma kluczowe znaczenie dla efektywnego funkcjonowania zawodowego pracownika socjalnego.
Pracownik socjalny powinien rozwiązać klika obiektów samowiedzy, tj.: wiedza o stylu życia kodeksie etycznym kanonie wartości zapleczu kulturowym sposobach zaspokajania potrzeb poziomach odpowiedzialności postawie wobec zmian reakcji na różne sytuacje osobiste przyzwyczajenia, skłonności Poza posiadana samowiedzą powinni poznać oni wszystkie ważniejsze dziedziny praktyki pracy socjalnej publicznych i prywatnych sektorów pomocy społecznej, tj.: Państwowe Agencje pomocy Społecznej agendy pomocy rodzinom i dzieciom opieka zdrowotna ośrodki zdrowia psychicznego ośrodki edukacyjne i korekcyjne Musi tez posiadać wiedze o systemie dostarczenia pomocy , tak aby mogli wykorzystać zasoby społeczne kierując tam klientów lub asystując im w docieraniu do nich. Praca socjalna wymaga też praktycznej znajomości ustawodawstwa i środków pomocy w zakresie zasobów mieszkaniowych i potrzeb osób niepełnosprawnych, potrzeb osób starszych, aby właściwie interweniować w tych grupach. Powinni tez zaznajomić się z polityka społeczna dotyczącą populacji szczególnej troski oraz państwową polityką zdrowia, w tym opieką i pomocą medyczną. Powinni tez posiadać praktyczna wiedzę na temat procesu kształtowania polityki na lokalnym, regionalnym i narodowym poziomie.
Pracownicy socjalni muszą: rozumieć wpływ wariantów kultury na zachowanie ludzkie dostrzegać konsekwencje społecznego i kulturowego zróżnicowania rozumieć rolę i status kobiet, osób niepełnosprawnych i innych cierpiących dyskryminację społeczną rozumieć różnicę między grupami oraz różnice indywidualne wewnątrz grup umieć pokonać panującą niesprawiedliwość w podziale pomocy rozumieć podstawowe projekty badawcze i statystyczne, tak aby mogli ze zrozumieniem czytać raporty wyciągając właściwe wnioski i realizować je w praktyce.
Kanon umiejętności pracy socjalnej dodatkiem do kanonu wiedzy są rozwijane przez pracowników socjalnych: umiejętności komunikacji i techniki pomocy narzędzia do analizy problemów społecznych strategie modeli praktyki i techniki wprowadzenia i oceniania procesu planowanej zmiany
W trakcie procesu rozwiązania problemu muszą być w stanie odnaleźć i zastosować teoretyczne wyjaśnienie danego zachowania jednostki. W procesie interwencji muszą zademonstrować umiejętności oszacowania możliwości klientów, wytyczania realistycznych celów, czy zbierania stosownych informacji. Natomiast podczas formułowania i wprowadzania planów interwencji muszą potrafić zaproponować klika planów, zaangażować systemy klienta do współuczestnictwa, posłużyć się kontraktem z klientem, zlokalizować zasoby społeczności lokalnej i dotrzeć do nich oraz ustalić połączenia między klientami, a tymi zasobami. Końcowe stadium wymaga umiejętności, tj.: zakończenie pracy z klientem oraz ocena zarówno metod interwencji, jak i wyników.
|
| |
kasienka.ops/res | 14.02.2012 10:36:32 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 21 #866323 Od: 2011-11-7
| czy w zagadnieniu działania bezpośrednie w działaniu informowanie uczycie się tez tego o pomocy materialnej? |
| |
Ewa | 14.02.2012 11:12:03 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 85 #866366 Od: 2011-11-20
Ilość edycji wpisu: 1 | Ona podawała dokładnie co mamy sie nauczyc, mówiła że o tym kanonie wiedzy tak żeby umiec powiedziec swoimi słowami po pare zdań. A w tych działaniach bezpośrednich nauczyc się różnicy między pośrednimi i bezpośrednimi oraz wymienic tylko działania bezpośrednie. To ma byc tylko pół godzinki na jakieś 5 pytań(przynajmniej tak mówiła). |
| |
Electra | 28.04.2024 11:48:42 |
|
|