OPRACOWANE PYTANIA |
Pyt. 16 Czyny utrudniające wejście na rynek: 1) sprzedaż towarów lub usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub świadczenia albo ich odprzedaż poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorców (DUMPING); 2) nakłanianie osób trzecich do odmowy sprzedaży innym przedsiębiorcom albo niedokonywania zakupu towarów lub usług od innych przedsiębiorców (BOJKOT); 3) rzeczowo nieuzasadnione, zróżnicowane traktowanie niektórych klientów (DYSKRYMINACJA); 4) pobieranie innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży; 5) działanie mające na celu wymuszenie na klientach wyboru jako kontrahenta określonego przedsiębiorcy lub stwarzanie warunków umożliwiających podmiotom trzecim wymuszanie zakupu towaru lub usługi u określonego przedsiębiorcy. 6) sprzedaż bez marży handlowej (art.15 ust.3) 7)nieuczciwe znaki legitymacyjne (art.15 ust. 4) 8) przekupstwo (art.15a) 9) nieuczciwe naruszenia dostępu warunkowego (art.15b) |