OPRACOWANE PYTANIA
18. SCHARAKTERUZUJ ARTYKUŁY ODNOSZĄCE SIĘ DO DOBRYCH OBYCZAJÓW W UZnK/art3. ustęp.1 i 3/- W ustawie jest trzykrotne odwołanie do dobrych obyczajów:
Art. 3 ust 1- dotyczący czynu nieuczciwej konkurencji
Art. 16 ust 1- dotyczący nieuczciwej reklamy
Art. 16 ust 3- dotyczący reklamy porównawczej
- Art. 3 ust 1 oraz art. 16 ust 1 zawierają klauzule generalne niedookreślone:
Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta (art. 3 ust 1), Czynem nieuczciwej reklamy jest … reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka (art. 16 ust 1) – ocenia się każdorazowo, indywidualnie czy dany czyn jest sprzeczny z dobrymi obyczajami
- Art. 16 ust 3 – ustawodawca wylicza kiedy reklama porównawcza nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami w 8 punktach, m.in.:
1. nie jest reklamą wprowadzającą w błąd,
2. porównuje w sposób rzetelny i dający się zweryfikować,
3. porównuje obiektywnie jedną lub kilka istotnych, charakterystycznych, porównywalnych cech towarów i usług,
4. nie powoduje pomyłek w rozróżnieniu kto kogo porównuje,
5. nie dyskredytuje towarów, usług, działalności, znaków towarowych, oznaczeń przedsiębiorstwa,
6. nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy znaku towarowego, oznaczenia przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta.


  PRZEJDŹ NA FORUM